Die Experten #29 – Personalisation & Privacy: The Changing Ads Environment - a Facebook Marketing Summit Special

Die Experten #29 – Personalisation & Privacy: The Changing Ads Environment - a Facebook Marketing Summit Special

In this Facebook Marketing Summit special episode Facebook’s Nicola Mendelsohn, Dr. Florian Heinemann (Project A Ventures) and Joe Dix (WWF) discuss the question of how personalized advertising and privacy can co-exist in the future
23 Minuten

Beschreibung

vor 3 Jahren
German version below Over 10 million companies and organizations
use personalized advertising on Facebook’s platforms to reach their
potential customers. As we look to the future, we are aware that
expectations of data protection and privacy have changed and that
it is of major importance to recognize that the way data is
collected and used is constantly evolving. On the other hand, small
businesses and NGOs also rely heavily on digital, effective
marketing to drive their initiatives. As an exclusive sneak preview
of the EMEA Facebook Marketing Summit 2021, Nicola Mendelsohn, Vice
President EMEA at Facebook, discusses with her guests Dr. Florian
Heineman, Co-Founder and Partner at Project A Ventures and Joe Dix,
Global Head of Digital at WWF, the questions of how personalized
advertising and privacy can co-exist in the future. It is about
current debates, changed user demands, diffuse perceptions and
profiteers of personalised advertising. But also about who should
educate customers in an understandable and transparent way and who
are the sufferers of reduced personalised advertising. You can
still register and join the Facebook Marketing Summit on June 08th
(10:00-12:30 CEST). Link: https://emea.fb-marketingsummit.com/PR If
you have any feedback on the podcast, please email
dasfacebookupdate@fb.com. In case you don’t know. Nicola Mendelsohn
is also co-hosting the Podcast “Now, Then, Ten” that explores the
lives of visionary leaders shaping the world’s most influential
communities – from global movements to Gen Z brands --- Über 10
Millionen Unternehmen und Organisationen nutzen personalisierte
Werbung auf Facebooks Plattformen, um ihre potenziellen Kunden zu
erreichen. Wenn wir in die Zukunft blicken, ist uns bewusst, dass
sich die Erwartungen an Datenschutz und Privatsphäre geändert
haben. Nutzer wollen Relevanz, aber auch die Sicherheit, jederzeit
zu wissen, welchen Daten gesammelt werden und wofür. Auf der
anderen Seite, sind v. a. auch Kleinunternehmen und NGOs in hohem
Maße auf digitales, effektives Marketing angewiesen, um ihre
Initiativen zu treiben. Nicola Mendelsohn (Facebooks Vice President
EMEA) diskutiert mit ihren Gästen Dr. Florian Heinemann (Co-Founder
und Partner bei Project A Ventures) und Joe Dix (Global Head of
Digital bei der WWF), wie personalisierte Werbung und Datenschutz
zukünftig koexistieren können. Es geht dabei um aktuelle Debatten,
geänderte Nutzeransprüche, verzerrte Wahrnehmungen und Profiteure
von personalisierter Werbung. Aber auch darum, wer dafür
verantwortlich ist, Kunden und Kundinnen verständlich und
transparent zu vermitteln, was sie wissen müssen und wer die
Leidtragenden von reduzierter personalisierter Werbung sind.
Kurzentschlossene können sich gern noch für das Facebook Marketing
Summit am 08.06. von 10:00 bis 12:30 Uhr anmelden. Wenn ihr
Feedback zum Podcast habt, schreibt gern per Mail an
dasfacebookupdate@fb.com. Unter fb.me/facebookmarketing findet ihr
neben den Podcasts außerdem auch alle Webinare. Meldet euch dort
gerne bei unserem Newsletter an. So bleibt ihr immer up to date, zu
allen Themen rund ums Digital Marketing bei Facebook.

Kommentare (0)

Lade Inhalte...

Abonnenten

15
15
:
: