Hauk & Gröschner (2022) | Offener Unterricht

Hauk & Gröschner (2022) | Offener Unterricht

19 Minuten

Beschreibung

vor 1 Jahr

Thema: Offener Unterricht


Um diese Studie geht es in der Folge:


Hauk, D., & Gröschner, A. (2022). How effective is
learner-controlled instruction under classroom conditions? A
systematic review. Learning and Motivation, 80, 101850.





Diese Studien/Metaanalysen werden erwähnt:


Hanke, P. (2002). Lehr-Lernkulturen und schriftsprachliche
Handlungskompetenzen im Primarstufenbereich. Köln:
Habilitationsschrift Universität Köln.

Kirschner, P. A., Sweller, J., & Clark, R. E. (2006). Why
minimal guidance during instruction does not work: An analysis of
the failure of constructivist, discovery, problem-based,
experiential, and inquiry-based teaching. Educational
psychologist, 41(2), 75-86.

Giaconia, R. M., & Hedges, L. V. (1982). Identifying
features of effective open education. Review of educational
research, 52(4), 579-602.




Kommentare (0)

Lade Inhalte...

Abonnenten

15
15
:
: