spurensicherung - roots and traces #036. coxx sakked. ess suxxed.
Podcast
Podcaster
Beschreibung
vor 17 Jahren
meine kollegen im amt meinen ja bis heute, dass die rolling stones
eine ganz nette oldie-band seien, deren songs man
feuerzeugschwenkend mitgröhlen kann. stimmt ja auch eigentlich im
wesentlichen. doch es gibt abgründe, brüche und stürze, die die
rolling stones weniger langweilig aufglimmen und scheinen lassen.
abgründe, die in dich zurück blicken und sich in dir manifestieren,
je länger du in sie hinein blickst (erörternd-trennende leerzeichen
sind hier ausnahmsweise absicht: irritieren dennoch und sehen
scheisse aus): teile von exile on main street, manches von their
satanic majesties request, offensichtlich sympathy for the devil,
schrottige konzertmitschnitte von 1963 (hawaii, tokyo, mannheim),
mick jaggers soundtrack zu kenneth angers invocation of my demon
brother, der druck von gimme shelter, die ermordung von brian jones
und meredeith hunter (faszinierender im kultischen nachklapp von
psychick tv als im schmutzblutigen original) und noch ein paar
momente, augenblicke und sequenzen mehr: nur wenig gröhlende
feuerzeuge in den abgründen, die dich erfüllen, ehe du sie
erblicken oder auch nur erahnen kannst. und schoolboy blues vom
juni 1970, geboren als cocksucker blues. vor gründung ihrer eigenen
plattenfirma und also vor dem ausstieg aus dem vertrag mit decca
mussten die rolling stones noch eine single abliefern. zur klärung
und beschleunigung entstand also der cocksucker blues: der vertrag
war erfüllt: die single erschien 1970 natürlich nicht. in späteren
scheissliberalen zeiten war zwar eine marginale veröffentlichung
möglich, doch so richtig reich und berühmt wären die rolling stones
nicht geworden, wenn dies ihre einzige single geblieben wäre. zur
ergänzung einige aspekte in englischer sprache: before the rolling
stones were legally released from any further obligations to decca,
they first had to deliver the master tape of one hitherto
unreleased song. not wishing to delay departure, the stones
complied with the terms of their contract and duly presented decca
with the notorious cocksucker blues. later re-titled schoolboy
blues, it was incorporated into the stage production of geoff
robertson?s the trials of oz. it was recorded in july 1970 in a
mobile recording unit in newbury, berkshire. there was apparently
an electric version as well. the song featured a slovenly soporific
mick jagger hunched over an acoustic guitar moaning a lonesome
blues. cocksucker blues harrowingly depicts the seamier side of the
bright lights-big city legend and the plight of a runaway schoolboy
who drifts into london?s west end in search of adventure and soon
ends up resorting to homosexual prostitution to survive. naturally,
decca were shocked with what they heard but there was nothing to
do. technically, the rolling stones had honoured their side of the
contract. cocksucker blues was released only once as a standalone
7-inch single in a box set called the rest of the best: the rolling
stones story pt 2 [telefunken decca / dec 16 1983]. when decca in
england found out, the set was withdrawn and the single removed.
the set was rereleased in january 1984. the version we have is
probably sourced from this release as you can make out the needle
on the groove in the quieter passages. (allerdings: diese unsere
version ist vermutlich nicht die hier beschriebene, sondern eine
demo-version aus dem übungsraum. quelle: thee satanic sessions,
olympic years 1967-70, diabolo music DIA CD 002) cocksucker blues
well, i'm a lonesome schoolboy and i just came into town yeah, i'm
a lonesome schoolboy and i just came into town well, i heard so
much about london i decided to check it out well, i wait in
leicester square with a come-hither look in my eye yeah, i'm
leaning on nelsons column but all i do is talk to the lime oh where
can i get my cock sucked? where can i get my ass fucked? i may have
no money, but i know where to put it every time well, i asked a
young policeman if he'd only lock me up for the night well, i've
had pigs in the farmyard, some of them, some of them, they're
alright well, he fucked me with his truncheon and his helmet was
way too tight oh where can i get my cock sucked? where can i get my
ass fucked? i ain't got no money, but i know where to put it every
time i'm a lonesome schoolboy |>> the glimmer twins -
schoolboy blues
eine ganz nette oldie-band seien, deren songs man
feuerzeugschwenkend mitgröhlen kann. stimmt ja auch eigentlich im
wesentlichen. doch es gibt abgründe, brüche und stürze, die die
rolling stones weniger langweilig aufglimmen und scheinen lassen.
abgründe, die in dich zurück blicken und sich in dir manifestieren,
je länger du in sie hinein blickst (erörternd-trennende leerzeichen
sind hier ausnahmsweise absicht: irritieren dennoch und sehen
scheisse aus): teile von exile on main street, manches von their
satanic majesties request, offensichtlich sympathy for the devil,
schrottige konzertmitschnitte von 1963 (hawaii, tokyo, mannheim),
mick jaggers soundtrack zu kenneth angers invocation of my demon
brother, der druck von gimme shelter, die ermordung von brian jones
und meredeith hunter (faszinierender im kultischen nachklapp von
psychick tv als im schmutzblutigen original) und noch ein paar
momente, augenblicke und sequenzen mehr: nur wenig gröhlende
feuerzeuge in den abgründen, die dich erfüllen, ehe du sie
erblicken oder auch nur erahnen kannst. und schoolboy blues vom
juni 1970, geboren als cocksucker blues. vor gründung ihrer eigenen
plattenfirma und also vor dem ausstieg aus dem vertrag mit decca
mussten die rolling stones noch eine single abliefern. zur klärung
und beschleunigung entstand also der cocksucker blues: der vertrag
war erfüllt: die single erschien 1970 natürlich nicht. in späteren
scheissliberalen zeiten war zwar eine marginale veröffentlichung
möglich, doch so richtig reich und berühmt wären die rolling stones
nicht geworden, wenn dies ihre einzige single geblieben wäre. zur
ergänzung einige aspekte in englischer sprache: before the rolling
stones were legally released from any further obligations to decca,
they first had to deliver the master tape of one hitherto
unreleased song. not wishing to delay departure, the stones
complied with the terms of their contract and duly presented decca
with the notorious cocksucker blues. later re-titled schoolboy
blues, it was incorporated into the stage production of geoff
robertson?s the trials of oz. it was recorded in july 1970 in a
mobile recording unit in newbury, berkshire. there was apparently
an electric version as well. the song featured a slovenly soporific
mick jagger hunched over an acoustic guitar moaning a lonesome
blues. cocksucker blues harrowingly depicts the seamier side of the
bright lights-big city legend and the plight of a runaway schoolboy
who drifts into london?s west end in search of adventure and soon
ends up resorting to homosexual prostitution to survive. naturally,
decca were shocked with what they heard but there was nothing to
do. technically, the rolling stones had honoured their side of the
contract. cocksucker blues was released only once as a standalone
7-inch single in a box set called the rest of the best: the rolling
stones story pt 2 [telefunken decca / dec 16 1983]. when decca in
england found out, the set was withdrawn and the single removed.
the set was rereleased in january 1984. the version we have is
probably sourced from this release as you can make out the needle
on the groove in the quieter passages. (allerdings: diese unsere
version ist vermutlich nicht die hier beschriebene, sondern eine
demo-version aus dem übungsraum. quelle: thee satanic sessions,
olympic years 1967-70, diabolo music DIA CD 002) cocksucker blues
well, i'm a lonesome schoolboy and i just came into town yeah, i'm
a lonesome schoolboy and i just came into town well, i heard so
much about london i decided to check it out well, i wait in
leicester square with a come-hither look in my eye yeah, i'm
leaning on nelsons column but all i do is talk to the lime oh where
can i get my cock sucked? where can i get my ass fucked? i may have
no money, but i know where to put it every time well, i asked a
young policeman if he'd only lock me up for the night well, i've
had pigs in the farmyard, some of them, some of them, they're
alright well, he fucked me with his truncheon and his helmet was
way too tight oh where can i get my cock sucked? where can i get my
ass fucked? i ain't got no money, but i know where to put it every
time i'm a lonesome schoolboy |>> the glimmer twins -
schoolboy blues
Weitere Episoden
10 Minuten
vor 5 Jahren
70 Sekunden
vor 6 Jahren
22 Minuten
vor 7 Jahren
In Podcasts werben
Kommentare (0)