Daniel Teruggi / Éric Broitmann: From tape recorders to ‚Compose with Sounds‘, a long story of interfaces

Daniel Teruggi / Éric Broitmann: From tape recorders to ‚Compose with Sounds‘, a long story of interfaces

Composing with Sounds | Symposium Elektronische Musik im Klassenzimmer. Beispiele aus Europa
35 Minuten

Beschreibung

vor 10 Jahren

Composing with Sounds | Symposium


Sat, 27.04.2013


Electronic music in the class room: Examples from Europe.
Symposium with lectures and presentation from the everyday life
of the project.


Partners: Music, Technology and Innovation Research Centre, De
Montfort Universität Leicester ; Institut National de
L’Audiovisuel Paris ; Norsk Senter for Teknologi i Musikk og
Kunst Oslo
Sponsors: Europäische Kommission


Daniel Teruggi (*1952) in Argentina has developed his
professional career in france, where he lives since 1977.
composer and researcher, he works since 1981 at INA (national
Audiovisual institute) in Paris. He has been the Director of
INA’s Musical research group, GRM, since 1997 and Director of the
research and experimentation department of INA since 2001.
In the research domain, he has been actively working on the
preservation of audiovisual collections and particularly
electroacoustic music.
He has composed nearly 80 works, mainly for the concert and
always using electroacoustic devices with or without acoustic
instruments. he is the author of numerous research articles
related to sound and musical perception as well as musical
analysis. His music has been performed in more than 30 countries
and published in different CD collections. he is founding member
of the international electroacoustic Musical studies
network.
PhD in Art and Technology at the University of Paris VIII, Daniel
Teruggi, has developed an important educational activity at the
Sorbonne University or as visiting professor in Hertfordshire
(Great Britain), guest professor at the TU Berlin and Universidad
3 de Febrero (Argentina).


///


»Composing with Sounds« ist eine intuitive
Musikbearbeitungssoftware, die im Rahmen eines EU-Projekts von
vier europäischen Partnerinstitutionen von 2011 bis 2013
entwickelt wurde: Dem Music, Technology and Innovation Research
Centre der De Montfort Universität Leicester (UK), Institut
National de L’Audiovisuel Paris (F), Norsk Senter for Teknologi i
Musikk og Kunst Oslo (NOR) und dem ZKM | Institut für Musik und
Akustik Karlsruhe (D).


Neben der Entwicklung der Software für den Schuleinsatz, wurden
Workshops für LehrerInnen, VermittlerInnen und SchülerInnen
angeboten, um sich mit dem Programm vertraut zu machen. Weiterhin
wurden Kompositionsaufträge an KomponistInnen der jeweiligen
Länder vergeben, die gemeinsam mit SchülerInnen mit Hilfe von
»Composing with Sounds« elektroakustische Stücke erarbeiteten.
Ziel des Projekts ist, junge Menschen an die elektronische Musik
heranzuführen, den transeuropäischen Austausch zu stärken, eine
unterrichtstaugliche Software im europäischen Verbund zu
entwickeln und schließlich auch neue künstlerische Arbeiten zu
erschaffen.


Auf dem Symposium geben die ProjektleiterInnen der vier
Partnerorganisationen einen Einblick in die verschiedenen Phasen
der Projektarbeit und diskutieren über die Schwierigkeiten als
auch Erfolge.

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