Leigh Landy: The 'Composing with Sounds' and 'EARS 2' Projects. Making electroacoustic music accessible to children and interested people

Leigh Landy: The 'Composing with Sounds' and 'EARS 2' Projects. Making electroacoustic music accessible to children and interested people

Composing with Sounds | Symposium Elektronische Musik im Klassenzimmer. Beispiele aus Europa
29 Minuten

Beschreibung

vor 10 Jahren

Composing with Sounds | Symposium


Sat, 27.04.2013


Electronic music in the class room: Examples from Europe.
Symposium with lectures and presentation from the everyday life
of the project.


Partners: Music, Technology and Innovation Research Centre, De
Montfort Universität Leicester ; Institut National de
L’Audiovisuel Paris ; Norsk Senter for Teknologi i Musikk og
Kunst Oslo
Sponsors: Europäische Kommission


Leigh Landy holds a research chair at De Montfort University
where he directs the Music, Technology and innovation research
centre. his compositions include several for video, dance and
theatre. he has worked extensively with the late playwright,
heiner Müller, the new media artist, Michel Jaf- frennou and the
composer-performer, Jos zwaanenburg and was com- poser in
residence for the Dutch National Theatre during its first years
of existence. currently he is artistic director of idée fixe –
experimental sound and Movement Theatre. his publications focus
on the studies of electroacoustic music, in particular issues
related to making this music accessible. He is editor of
“Organised Sound: an international journal
of music technology” (Cambridge University Press) and author of
six books including “What’s the Matter with Today’s Experimental
Mu- sic?” (Harwood), “Understanding the Art of Sound
Organization” (MIT
Press) and “Making Music with Sounds” (Routledge). He directs the
ElectroAcoustic Resource site (eArs) projects, is a founding
member of the electroacoustic Music studies network (eMs Network)
and is the initiator of this EU „Composing with Sound“
initiative.


///


»Composing with Sounds« ist eine intuitive
Musikbearbeitungssoftware, die im Rahmen eines EU-Projekts von
vier europäischen Partnerinstitutionen von 2011 bis 2013
entwickelt wurde: Dem Music, Technology and Innovation Research
Centre der De Montfort Universität Leicester (UK), Institut
National de L’Audiovisuel Paris (F), Norsk Senter for Teknologi i
Musikk og Kunst Oslo (NOR) und dem ZKM | Institut für Musik und
Akustik Karlsruhe (D).


Neben der Entwicklung der Software für den Schuleinsatz, wurden
Workshops für LehrerInnen, VermittlerInnen und SchülerInnen
angeboten, um sich mit dem Programm vertraut zu machen. Weiterhin
wurden Kompositionsaufträge an KomponistInnen der jeweiligen
Länder vergeben, die gemeinsam mit SchülerInnen mit Hilfe von
»Composing with Sounds« elektroakustische Stücke erarbeiteten.
Ziel des Projekts ist, junge Menschen an die elektronische Musik
heranzuführen, den transeuropäischen Austausch zu stärken, eine
unterrichtstaugliche Software im europäischen Verbund zu
entwickeln und schließlich auch neue künstlerische Arbeiten zu
erschaffen.


Auf dem Symposium geben die ProjektleiterInnen der vier
Partnerorganisationen einen Einblick in die verschiedenen Phasen
der Projektarbeit und diskutieren über die Schwierigkeiten als
auch Erfolge.

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