Spuzziness. Der Sportbusiness Podcast mit Kim Scholze

Spuzziness. Der Sportbusiness Podcast mit Kim Scholze

Spuzziness. Der Sportbusiness Podcast mit Kim Scholze

Episoden

Dominik Kronauer - Local Outerwear
41 Minuten
In dieser spannenden Episode des Spuzziness Business Podcasts begrüßen wir Dominik Kronauer, Co-Founder und CEO von Local Outerwear. Dominik teilt mit uns seine inspirierende Reise in die Welt der nachhaltigen Sportbekleidung und gibt Einblicke in di...
Dan Trapp - Partner and Sports and Outdoor Cluster Leader with EO Executives
1 Stunde 3 Minuten
In this episode of our podcast, I had the pleasure of speaking with Dan Trapp, a seasoned headhunter in the outdoor and sporting industry. Dan shared his fascinating journey, which began in the UK and has taken him across various countries, including...
Gabriel Arthur - NORR
41 Minuten
In this engaging episode, we explore sustainability in journalism and communication with insights from Gabriel Arthur, editor-in-chief of Sustan and NORR Magazines, and CEO of NORR Agency. Gabriel shares her journey from freelance journalism to leadi...
Robin Gnehm von Nikin AG
50 Minuten
"Nikin: Wie Nachhaltigkeit und Community den Mode-Markt revolutionieren" "Von der Idee zum Impact: Die Reise von Nikin und der Baum-Pflanz-Philosophie" "E-Commerce und Nachhaltigkeit: Robin Gnehm über die Zukunft von Nikin" "Pioniere der nachhaltigen...
Outdoor Business - Chad Leeder, Head of Materials, Kathmandu (Southern Hemisphere’s largest outdoor brand)
1 Stunde 9 Minuten
Here it is, the unexpected truth that will change the way you see sustainable material innovation in the outdoor industry. You won't believe what happened when a small brand's new sustainable fabric caught the attention of a global giant. The story i...

Über diesen Podcast

Kim Scholze ist eng mit der Sport-, Freizeit- und Outdoorbranche verbunden. Für die ISPO hat sie in den letzten fünf Jahren das Outdoor Segment strategisch entwickelt und geprägt. Aktuell bekleidet sie die Stelle der CSMO bei Sympatex und verantwortet dort die Business Development- und die Kommunikationsstrategie für den Nachhaltigkeitsbereich. Kim greift auf ein umfangreiches Netzwerk mit Entscheidern der Branche zu und lässt die Protagonisten im Sportbusiness Podcast Spuzziness von OUTTRA zu Wort kommen. Dabei diskutiert sie mit dem Who is Who der Sport- und Freizeitszene über alle Themen, die die Branche umtreiben: - Welchen Herausforderungen, aber auch Chancen steht das Sportbusiness gegenüber? - Welchen Einfluss haben Digitalisierung und Innovationen auf Arbeitsweisen und Businessmodelle? - Welche Risiken gilt es zu beachten? - Welchen Part übernimmt das immer größer werdende Thema Nachhaltigkeit in all den Aspekten? - Und welche inspirierenden Geschichten lassen sich dabei erzählen?  Mit viel Leidenschaft und Know-How geht Kim ins Gespräch mit den Experten und ermöglicht spannende Einblicke hinter die Kulissen. Kim Scholze is closely associated with the sports, leisure and outdoor industry. Over the past five years, she has strategically developed and shaped the outdoor segment for ISPO. She currently holds the position of CSMO at Sympatex, where she is responsible for the business development and communications strategy for the sustainability area. Kim has access to an extensive network of decision-makers in the industry and lets the protagonists have their say on OUTTRA's sports business podcast Spuzziness. In the process, she discusses all the topics that are driving the industry with the who's who of the sports and leisure scene: - What challenges, but also opportunities, is the sports business facing? - What influence do digitalization and innovations have on working methods and business models? - What risks need to be considered? - What part does the ever-growing topic of sustainability play in all these aspects? - And what inspiring stories can be told?  With a lot of passion and know-how, Kim talks to the experts and provides exciting insights behind the scenes.

Kommentare (0)

Lade Inhalte...

Abonnenten

15
15
:
: