Podcaster
Episoden
58 Minuten
In dieser Episode von "Let's talk Marketplace" tauchen Valerie
und Ingrid mit Lisa Haak, Head of Seller Community und Brand
Relations bei eBay, tief in das Thema Markenstrategien auf eBay
ein. Lisa teilt spannende Einblicke, wie eBay sich von d...
59 Minuten
At the end of the year, many vendor negotiations with Amazon are
on the agenda – and these are truly no walk in the park! Because
Amazon, of course, has its own interests in mind – not those of
the brands. But if you go into the talks well prep...
47 Minuten
Amazon impressive, Etsy miserable, eBay somewhere in between –
that's how you could summarize the fresh quarterly figures. In
this episode 86, Ingrid and Valerie take a closer look at the
figures that Amazon, eBay, Zalando, About You and Etsy p...
54 Minuten
Time to market is a much-used term – and at the
same time such an important criterion in the marketplace
business. A realistic timeframe for a new start in the
marketplace business is usually 6 to 9 months. If you already
sell via marketplace...
47 Minuten
Jeder Marktplatz hat seine eigenen SLAs, also seine Service Level
Agreements, und diese Vorgaben einzuhalten, ist manchmal eine
gigantische Herausforderung - vor allem bei der
Marktplatz-Logistik. Da müssen Versandzeiten eingehalten werden
od...
Über diesen Podcast
More than half of all e-commerce sales are generated on online
marketplaces - if that's not reason enough for a regular talk show!
Marketplace specialists Valerie Dichtl and Ingrid Lommer take up
the challenge. 60 Prozent des deutschen E-Commerce-Umsatzes werden
auf Online-Marktplätzen umgesetzt - wenn das kein Anlass für eine
regelmäßige Talkshow ist! Die Marktplatz-Spezialistinnen Valerie
Dichtl und Ingrid Lommer nehmen die Herausforderung an und
quatschen bei "Let's talk Marketplace" frei von der Leber weg über
alles, was sie am Plattform-Business fasziniert.
Kommentare (0)