Let's talk Marketplace

Let's talk Marketplace

Episoden

LTM 88: Von der Blackbox zum Partner - Wie ebay Die Marken umwirbt
58 Minuten
In dieser Episode von "Let's talk Marketplace" tauchen Valerie und Ingrid mit Lisa Haak, Head of Seller Community und Brand Relations bei eBay, tief in das Thema Markenstrategien auf eBay ein. Lisa teilt spannende Einblicke, wie eBay sich von d...
LTM 87: Strategies for Successful Vendor Negotiations feat. Martin Heubel
59 Minuten
At the end of the year, many vendor negotiations with Amazon are on the agenda – and these are truly no walk in the park! Because Amazon, of course, has its own interests in mind – not those of the brands. But if you go into the talks well prep...
Let’s talk Marketplace 86: 3rd quarter reports round-up a.k.a. is that light at the end of the tunnel?
47 Minuten
Amazon impressive, Etsy miserable, eBay somewhere in between – that's how you could summarize the fresh quarterly figures. In this episode 86, Ingrid and Valerie take a closer look at the figures that Amazon, eBay, Zalando, About You and Etsy p...
Let’s talk Marketplace 85: How to start on new marketplaces FAST feat. Base.com
54 Minuten
Time to market is a much-used term – and at the same time such an important criterion in the marketplace business. A realistic timeframe for a new start in the marketplace business is usually 6 to 9 months. If you already sell via marketplace...
Let’s talk Marketplace 84: Was passiert, wenn du deine Marktplatz-SLAs nicht einhältst, und andere Logistik-Geschichten
47 Minuten
Jeder Marktplatz hat seine eigenen SLAs, also seine Service Level Agreements, und diese Vorgaben einzuhalten, ist manchmal eine gigantische Herausforderung - vor allem bei der Marktplatz-Logistik. Da müssen Versandzeiten eingehalten werden od...

Über diesen Podcast

More than half of all e-commerce sales are generated on online marketplaces - if that's not reason enough for a regular talk show! Marketplace specialists Valerie Dichtl and Ingrid Lommer take up the challenge. 60 Prozent des deutschen E-Commerce-Umsatzes werden auf Online-Marktplätzen umgesetzt - wenn das kein Anlass für eine regelmäßige Talkshow ist! Die Marktplatz-Spezialistinnen Valerie Dichtl und Ingrid Lommer nehmen die Herausforderung an und quatschen bei "Let's talk Marketplace" frei von der Leber weg über alles, was sie am Plattform-Business fasziniert.

Kommentare (0)

Lade Inhalte...

Abonnenten

15
15
:
: